Stykkisholmur - Reisverslag uit Stykkishólmur, IJsland van zustershaaienbaai - WaarBenJij.nu Stykkisholmur - Reisverslag uit Stykkishólmur, IJsland van zustershaaienbaai - WaarBenJij.nu

Stykkisholmur

Door: webmaster

31 Juli 2009 | IJsland, Stykkishólmur

Gisteren zijn we hier aangekomen. Stykkisholmur is een heel mooi havenstadje (ongeveer 1300 inwoners) en een heeft voor West-IJsland een belangrijke haven. Alles zit op loopafstand. Gisterenavond zijn we hier aangekomen, hebben even gepit en daarna gegeten bij een restaurantje. Was prima eten, vissoep vooraf en daarna zalm met groente, cappuccino na. Daarna wezen zwemmen wat hier heel bijzonder is. Er is meestal een warm badje bij waar de locals dan de hele tijd inhangen. Alleen de fanatiekelingen trekken baantjes en kinderen spelen in het gewone zwembad. Vooraf moet je je naakt douchen met zeep wat er overal hangt. Ik heb 20 baantje getrokken en heerlijk me opgewarmd in het stoombadje. Daarna hebben we wat gedronken op een terrasje buiten terwijl het dan ongeveer 22.30 uur is en nog helemaal licht. We hadden de hele dag bijna in de auto gezeten en de beweging hard nodig. Daarna naar bed. De jeugdherberg was druk en onwijs gehorig. Alles is van hout en wanneer 3 deuren verder iemand zich omdraait dan is het net of je het zelf bent. De matrassen zijn niet meer dan een schuimdingetje wat je gebruikt op de camping, zere heupen krijg je ervan.
Vanmorgen om ongeveer 7.30 uur wakker en Jose naar de bakker om vers brood te halen. Ik heb het ontbijt klaar gemaakt.
Nu zitten we bij de touristinfo waar ze dus internet hebben. Ik probeer een paar dagen bij te typen. Kijken of dat lukt. Wat ik wel gedaan heb is naar William foto´s gestuurd zodat hij ze op de site kan zetten. Dan hebben jullie ook een beeld bij onze vakantie.
Nog maar 1 week en dan zit het erop. We zouden nog wel langer willen blijven. Zou helemaal mooi zijn als je IJsland kon zien in alle seizoenen, is vast indrukwekkend. Het is een mysterieus land, zeker een aanrader voor de avonturier.

Zuster Baai.

We hebben de rest van de dag het hele dorp bekeken en zijn zelfs bij het klooster en het ziekenhuis geweest. Alle handwerkboetiekjes in geweest en wat een truttigheid zeg! Zelfs gebreide houdertjes voor de papieren zakdoekjes maken ze hier! Pff, echt niet mijn stijl!
Ook deze dag hebben we weer gezwommen des avonds, scheelt ons weer wachten op een vrije badkamer in de herberg.

Zuster Baai.

• 31 Juli 2009 - 21:51

Mike:

Heb je alleen naakt gedoucht of ook naakt gezwommen? Dat is toch zo heerlijk!
    Hoewel, met jouw mooie badpak zal het vast ook goed gaan :)

Geniet van deze laatste week op het mooie IJsland!

• 02 Augustus 2009 - 06:48

The Williamwatcher:

Mededeling / verzoek.
    Bij deze maak ik publiek dat William ziek is. Om Rietha te verrassen heeft hij, op advies van Ineke, in Pieterbuuren halfzieke-zeehonden-vlees (aanbieding!!) gekocht en er vervolgens ruim van geproefd. Helaas had Ineke er niet bijgezegd, dat het voor consumptie eerst gebraden moest worden. Gevolg: ziek!!Mag ik u allen verzoeken hem in woorden, daden en gebeden te ondersteunen, zodat hij in ieder geval a.s. donderdag weer topfit Rietha in Duitsland kan verwelkomen. Bij voorbaat dank, namens William (en.... uiteraard Rietha).